Sunday 17 February 2013

Ukhuwwah fillah (MR ZUMAR n MR MUKMIN)

Saat ini, waktu ini, tepat pukul 7.10 pm, kami menanti untuk melepaskan assignment terakhir IB. Fuuhhh.

Alhamdulillah, walaupun banyak kena betulkan, tapi Allah ajar banyak perkara. Sebab tu kiter sume kena tengok semua perkara dengan menggunakan kaca mata Islam..sangat penting..

Waktu ni MR Zumar tengah sama2 dengan MR Mukmin.. :) jangan jealous eh..hehe

MR Zumar pernah lah dengar org cakap yang 'org2 yang macam kiter ni' perangai tak matang..hehe..tapi mungkin itu disebabkan ukhuwah yang telah terbina di antara kiter sendiri..tulah yang menarik sebenarnya, tapi dikalangan kiter je yang rasa semua ni kan?

ce tengok MR sendiri...biler kiter bergaul segala jenis perangai terkeluar.ngeh ngeh.


6:71. Katakanlah: "Apakah kita akan menyeru selain daripada Allah, sesuatu yang tidak dapat mendatangkan kemanfaatan kepada kita dan tidak (pula) mendatangkan kemudaratan kepada kita dan (apakah) kita akan dikembalikan ke belakang, sesudah Allah memberi petunjuk kepada kita, seperti orang yang telah disesatkan oleh setan di pesawangan yang menakutkan; dalam keadaan bingung, dia mempunyai kawan-kawan yang memanggilnya kepada jalan yang lurus (dengan mengatakan): "Marilah ikuti kami". Katakanlah: Sesungguhnya petunjuk Allah itulah (yang sebenarnya) petunjuk; dan kita disuruh agar menyerahkan diri kepada Tuhan semesta alam,

tapi kan MR semua, lagi best biler kiter menjadi kawan2 seperti dalam ayat di atas. kawan2 yang sentiasa mengajak kiter ke arah kebenaran. kawan2 yang tak pernah penat nak temankan kiter qiam, temankan stay up, usrah sama2 dan last sekali........masuk syurga sesama.

Jalan ke syurga tu hakikatnya tak senang...sebab tu kiter kena pegang tangan dan buat sama2. die akan bertambah susah bile kiter nak buat sendiri - sendiri. tengok macam Rasulullah...
pertama - tama lepas nabi dapat wahyu di gua hira', nabi terus je cari CORE which is para sahabat..nabi pun rasa berat dengan semua ni...lagilah kiter ni...... :)

jadi kawan2, jom! sama2 mengorak langkah ke arah taman syurga yang best sanggggggaaattttt tu!
JOM CINTA ALLAH DAN RASUL!










0 comments: